piątek, 14 lutego 2014

Farba Biokap delicato

Ostatnio miałam ochotę wyrównać mój kolor włosów i chciałam wypróbować nowej farby. Wybór padł na farbę Biokap. Było mi w sumie obojętne czy to będzie klasyczna wersja czy wersja delikatna, patrzyłam jedynie na kolory.
Ostatecznie wybrałam 5.05 z serii delicato, orzechowy kasztan.



Myślałam, że kolor wyjdzie na taki miodowy, średni brąz. Ale mogłam się w sumie domyślać, że kasztan to kasztan no i że farby z poziomu 5 wychodzą na bardzo ciemne. Jednak zaryzykowałam.
Po pierwszym umyciu byłam trochę w szoku, bo miałam prawie czysto czarne włosy.
Dopiero po kilku umyciach farba troszeczkę zeszła, ale wciąż daleko jej do wzornika.
Nawet moje jasne pasma wyszły tak samo ciemne jak reszta włosów.
Moje naturalne włosy są też bardzo ciemne, ale jednak to zupełnie inny odcień.


Co do samej farby, to nie mam większych zarzutów. Nic nie szczypało, nie swędziało, nie kapało. Farba wyszła równomiernie i włosy pozostawiła błyszczące.
Jedyny minus to mocne zafarbowanie skóry. Nawet dołączony tłusty krem do ochrony skóry tutaj mi nie pomógł. Dopiero mycie na drugi dzień. Wcześniej stosowana farba Herbatint u mnie tego nie robiła.

Nie wiem jeszcze czy następnym razem wypróbuję jakiś inny odcień czy może zupełnie inną farbę.
Jakie są Wasze ulubione farby do włosów?

pa pa :*
megi

11 komentarzy:

  1. Megi farbowałam dokładnie tą samą farbą i na ten sam kolor - po koloryzacji efekt był taki sam jak u Ciebie. Na szczęście po jakimś miesiącu farba praktycznie całkowicie się wypłukała i doszłam do wyjściowego odcienia włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe na ile u mnie się wypłuka, bo myję włosy codziennie od farbowania i jak na razie za bardzo się nie zmienia. Ale już się bardziej przyzwyczaiłam do koloru.

      Usuń
  2. Zawsze sięgam po farbę o ton jaśniejszą od tej, która mi odpowiada, ponieważ zazwyczaj wychodzą ciemniejsze. Planuje wypróbować color&soin. Jeszcze nie trafiłam na taką farbę , która mogłaby zyskać miano mojej ulubionej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tej farbie myślałam, może kiedyś się skuszę. :) Dla mnie Herbatint jest jak na razie najbliżej idealnej farby, brakuje mi tylko więcej odcieni.

      Usuń
  3. Miałam, pisałam o niej na blogu i powiem szczerze że nie kupiłam jej ponownie mnie osobiście trochę szczypało w głowę a tak to byłam nawet zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Megi! Od roku farbuję włosy henną Khadi i jak na razie nie mam zamiaru tego zmieniać. Po pierwsze włosy przestały mi wypadać a po drugie nie walczę już z ciągłym "chamskim" odrostem :). Henna daje na włosach bardzo naturalny efekt i rzeczywiście pielęgnuje włosy. Co ciekawe przy użyciu jednego koloru można osiągnąć kilka odcieni wykorzystując np. przyprawy.
    Włosy farbuję henną w kolorze orzechowego brązu. Kiedy chcę uzyskać miodowy odcień hennę zalewam czarną herbatą i dodaję łyżkę cynamonu i mód, jeśli mam ochotę na coś wpadającego w czerwień dodaję słodką paprykę.
    Są tylko dwa małe minusy - zapach od którego może rozboleć głowa i fakt iż proces farbowania jest dość czasochłonny. Jednak efekt jaki daje henna jest tego warty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiedziawszy henna mnie nie interesuję, bo wiem, że będę w przyszłości na pewno sobie trochę rozjaśniać włosy czy farbować jaśniej i tutaj henna niestety się nie sprawdza. Szkoda, że po hennie nie wolno farbować normalnymi farbami, bo może bym się skusiła. ;)

      Usuń
  5. Widziałam w filmiku kolor- rzeczywiście bardzo ciemny. Pozostaje mieć nadzieję, że chociaż odrobina jeszcze się wypłucze..

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie używałam biokap bo od razu z tych "zdrowych" farb trafiłam idealnie a mianowicie na color&soin. Pierwszy chyba raz brąz nie wychodzi na mnie prawie czarny a odzwierciedla odcień z wzornika (używam 5B). No i zupełnie nie niszczy włosów, nie przyciemnia też koloru wraz z kolejnymi farbowaniami (chociaż ja staram się farbować odrosty). Nieźle też kryje siwe włosy

    OdpowiedzUsuń
  7. ja uwielbiam Shwarzkopf perfect mousse - łatwo się nakłada i nie śmierdzi, nie wypłukuje się :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no a ja właśnie chcę taki kolor!!:))dzięki za filmik:*

    OdpowiedzUsuń

weltkarte