piątek, 20 grudnia 2013

Pieluchowanie wielorazowe - czyli wielki, mały powrót i ostatnie zakupy przed narodzinami :)

Ależ mnie tu długo nie było!!! (żeby to się nigdy więcej nie powtórzyło! ;))
Czas pędzi nieubłaganie i tak oto decydując się dosłownie w ostatnich dwóch tygodniach, że jednak nie chcę czekać z pieluchowaniem wielorazowym do momentu, aż mała będzie ważyła około 4 kg, musiałam na szybko składać zamówienia.
Dzisiaj pokażę Wam co zamówiłam, a z czasem na pewno nagram jakiś film i/lub napiszę, co się u nas sprawdza lub nie.
Patrząc na cały okres pieluchowania, zdecydowałam się na kieszonki z wkładami.
Wybrałam różne wkłady do wypróbowania, w większości jednak to szybkoschnąca mikrofibra.
Wszystkie kieszonki zamówiłam na allegro u różnych sprzedawców. Chyba wszystkie były z wkładami, jeśli dobrze pamiętam. Są to kieszonki typu one size, czyli możemy regulować ich rozmiar i mają nam starczyć na cały okres pieluszkowania.


Jednak czytałam, że najlepiej sprawdzają się, gdy maleństwo ma około 4kg. Wtedy na pewno są dobrze dopasowane i nic nie ucieka bokami.
Jako, że nasza mała kruszynka prawdopodobnie będzie znacznie mniejsza, wybrałam jeszcze otulacze w rozmiarze newborn ze strony kokosi. Pani ta szyje swoje produkty sama i miałam okazję załapać się na świetną grudniową promocję, która wciąż trwa ;). A mianowicie płacimy za każdą drugą pieluszkę w parze tylko połowę.
Tak więc zamówiłam 6 maciupeńkich otulaczy. :)


Na zdjęciu jest jeszcze mała formowanka, która może się sprawdzi jako wypełniacz do kieszonek. Zobaczymy, wypróbujemy. ;)


Dla lepszego wyobrażenia różnicy rozmiarów, tak wygląda kieszonka OS obok otulacza newborn. :D


Wkładki, jakie mam, to w większości mikrofibra. Strasznie nie lubię jej dotykać, ale wybrałam, bo jest szybkoschnąca. ;) Jak widać na zdjęciach, trochę się też obsypuje. Ale myślę, że to dlatego, bo jest jeszcze przed pierwszym praniem. Trzy wkładki otrzymałam ze strony kokosi, jednak niczym się nie różnią od tych z allegro. Nie jestem w stanie powiedzieć, które to które. :)


W kilku kieszonkach były wkłady węglowo-bambusowe, które również chciałam wypróbować, więc mam też kilka takich.
Podobno bardzo chłonne. W dotyku są miłe, jak taki ciepły misiek. :)


Na stronie kokosi zamówiłam 2 składane wkłady, z czego jeden jest z bambusa. Na zdjęciu jest również myjka bambusowa, którą dostałam.


I muszę w tym miejscu powiedzieć, że zakochałam się w dotyku materiału bambusowego. Jest niesamowicie milutki. Nie postawiłam na same takie wkładki, ponieważ bambus ma ponoć bardzo długo schnąć. Ale czy faktycznie tak jest, dowiem się w praktyce już niedługo. W każdym razie jest to najmilsza wkładka ze wszystkich. :)
Dokupiłam jeszcze cieniutkie wkładki 'sucha pupa', są również bardzo miłe.


Już ostatnia rzecz, to odplamiająco- antybakteryjny dodatek do proszku do prania pieluszek.


I to by było na tyle. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze zwykła tetra, którą zamierzam wkładać do malutkich otulaczy, ponieważ nie wiem czy składanie wkładek w tak małą pieluszkę się sprawdzi.
Wszystkiego niebawem się dowiem. ;)
Ciekawa jestem czy taki zestaw się u nas sprawdzi, czy okaże się wystarczający.
Jeśli nie, to co będę musiała dokupić z czasem.
A teraz wszystko wędruje do pralki na pierwsze pranie. ;)

Macie doświadczenie z taką formą pieluszkowania?

W ostatnim poście TU (nie planując tego wyszły dokładnie 3 miesiące *szok!*) obiecałam Wam, że  pokażę następnym razem, co dostaliśmy a co kupiliśmy na stoisku kasienkowym w dniach świeta ceramiki bolesławieckiej.
Tak więc oto spełniam obietnicę. :) Od przyszłej babci dostaliśmy lalkę oraz literki z imieniem małej.
A sami na drugi dzień dokupiliśmy kotka. :D




Pozdrawiam cieplutko i życzę miłej nocy! Ja uciekam zmęczona ostatnimi przygotowaniami i bezsennymi nocami zakopać się pod kołderką. :)

pa pa :*
megi


43 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, przydadzą się. :D

      Usuń
  2. Bardzo przydatny post. Za 5 miesięcy sama zostanę mamą, więc temat pieluchowania wielorazowego zgłębię i ja :)
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego rozwiązania ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to gratuluję! Wspaniale! :) Cieszę się, że temat się przyda. Dziękuję bardzo i pozdrawiam cieplutko. :)

      Usuń
  3. Jak nazwiecie małą? :> Mnie by przerażało używania pieluszek wielorazowych, chyba jestem zbyt wygodnicka :) Buziaki! I powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie. ;) Zobaczymy jak z tą wygodą będzie. Ale już sama myśl o tak ślicznie i zdrowo zapakowanej pupci jest warta wytrwania. :D Dziękuję. :)

      Usuń
  4. Megi życzę Ci zdrowych i wesołych świąt. Szczęśliwego rozwiązania i dużo radości z macierzyństwa. Oby Nowy Rok obfitował w same pozytywne wydarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za życzenia! Również życzę Tobie pogodnych, rodzinnych świąt i wszystkiego, co najlepsze na Nowy Rok. :)

      Usuń
  5. Megi ale mnie ucieszylas tym wpisem. Myslalam, ze juz na dobre zrezygnowalas z blogowania/ vlogowania, ale ja sama pewnie wolalabym skupic sie na rzeczach wazniejszych i dziecku przede wszystkim :) Pieluszki maja piekne nadruki. Motylki, ptaszki, zabki i owoce najpiekniejsze. Daj znac jak sprawdza sie w praktyce. Mam namysli ich ciagle pranie. Zycze Ci szybkiego rozwiazania i Wesolych Swiat. Duzo zdrowia i szczescia dla calej rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej no nie, nie zrezygnowałam. Niestety wszystko się znacznie przedłużało i wiele rzeczy niestety nie zależało ode mnie. Wszystko jakoś szło nie tak. :( Ale mam nadzieję, że będę miała czas na wszystko. Bardzo bym chciała. :)
      Dziękuję bardzo i również składam najlepsze świąteczne życzenia i wszystkiego dobrego na Nowy Rok. :)

      Usuń
  6. Megi w pierwszych tygodniach będziesz potrzebować ok 15-20 pieluch dziennie, wiec polecam ekologiczne jednorazówki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uparłam się i jakoś przetrwamy ten okres noworodkowy. :D

      Usuń
  7. To wszystko pięknie wygląda, ale jakoś nie umiem sobie wyobrazić prania tego po kupkach... Gdyby dziecko tylko sikało to ok, ale niestety robi też kupki... I z tego co pamiętam koło dziecka jest tyle do zrobienia że jeśli nie pozbędziesz się kupki z takiej wkładki od razu... To po prostu będzie śmierdzieć... Jak to odłożysz na później... Jestem bardzo ciekawa jak w praktyce będzie wyglądać stosowanie takich pieluch i wkładów... Swoją drogą pierwszy raz o nich czytam. Życzę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. :) Mi nie wydaje się to takie skomplikowane, ale zobaczymy co pokaże praktyka. ;) Dam na pewno znać. :)

      Usuń
  8. u mnie się nie sprawdziły ;/

    http://mammahelenki.blogspot.com/2013/01/ekopieluchy.html

    Trzymam kciuki! pisz do nas częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to szkoda. Chciałabym bardzo, postaram się. :)

      Usuń
  9. Ja urodziłam tydzień temu 8 dni po terminie ;) też chciałam używać tetry, jednak przeciekły siuśki po pierwszym założeniu i na razie używam jednorazówek + wkładka sucha pupa, bo miała odparzenia i otarcia a z wkładką minęło. Myślę, że wrócę do tetry, gdy mała troszeczkę podrośnie, bo ciężko cokolwiek założyć na taką małą pupcię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję!! :D A ile ważyła córcia?

      Usuń
  10. Na kiedy masz termin? Ja nie mogę uwierzyć, że moja córa ma już ponad miesiąc! Czas leci jak szalony.

    Szczęśliwego rozwiązania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas ucieka migiem! Dziękuję, to już niedługo, mała pragnie zostać baletnicą. ;)

      Usuń
  11. Fantastyczny wybór! Nasz maluch ma 4 miesiące i też zdecydowaliśmy się a te metodę pieluszkowania. Na początku mąż być sceptycznie do tego nastawiony ale teraz chwali to wszystkim znajomym, którzy mają dzieci i narzekają na drogie pieluszki. Pieluchy wielorazowe używamy od pierwszego dnia, w którym wróciliśmy do domu ze szpitala, czyli w czwartym dniu życia małego. Tobi przy porodzie miał 3500g. Pieluszki one size (otulacze) były troszkę za duże ale miałam też pieluszki nr.1 do 7kg i te spisały się na medal. Na początku do wypełnienia używałam tylko pieluszek tetrowych, po około dwóch miesiącach, mały sikał więcej więc dokupiłam wypełniacze z mikrofibry i bambusowe. Okazało się, że te z mikrofibry są o niebo lepsze od tych strasznie chwalonych bambusowych, ssą o wiele więcej cieczy i nie trzeba ich tak szybko wymieniać. Bardzo lubię też pieluszki kieszonkowe zakładam je kiedy idziemy na krótszy spacer albo zakupy. Świetne są też pieluszki All in One (nie wiem czy tak samo nazywają się w PL ponieważ mieszkam na Słowacji i wszystko kupowałam tutaj), tych używam na spacer albo jak za późno zrobiłam pranie i nie zdążyły mi wyschnąć nocne pieluszki.
    Bardzo dużo osób myśli, że pieluszki wielorazowe to kupa problemów itd. Niema nic bardziej mylnego! :)
    Życzę powodzenia w ich użytkowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To brzmi super! Dziękuję za wiadomość. :) Ja się tylko modlę, żeby pralka akurat w tym czasie się nie popsuła. :D Tak, tu też nazywają się AiO. :) Pamiętasz ile otulaczy i tetry/wkładów zużyłaś na początku w jeden dzień? Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
    2. U nas wyglądało i wygląda to do teraz tak, że w ciągu dnia używam jednego otulacza. Zmieniam go w momencie jeżeli kupa wyciekła i trzeba go wyprać. Na noc używam drugiego i ten najczęściej ląduje po takiej nocy w praniu bo po prostu śmierdzi moczem i mi to przeszkadza. Są dziewczyny, które suszą otulacze i zakładają je ponownie ale ja wolę założyć czysty bo w przeciwnym wypadku czuję od małego ten nieprzyjemny zapach. Co prawda na początku dziecko robi kupkę prawie po każdym jedzeniu ale jest jej tak mało, że jest znikoma szansa na to żeby wyciekła, zwłaszcza jeżeli użyjesz do wypełnienia pieluchę tetrową złożoną w ten sposób http://www.akademia-ama.pl/poradnik-dla-rodzicow/praktyczne-porady-dla-mam-zdjecia/41-sprytny-sposob-skladania-i-zakladania-pieluszki-tetrowej.html. Pieluszek tetrowych od początku mam 30 sztuk i to mi wystarczyło na dwa dni, tak że drugiego dnia musiałam zrobić pranie abym miała pieluszki na trzeci dzień (czyli około 10 tetrowych pieluszek na dzień i jedna-dwie(jeżeli zrobił kupę w nocy) bambusowe pieluszki na noc). Po miesiącu dokupiłam kolejne 10 sztuk ale te używam do buzi. Mam trzy rodzaje pieluch tetrowych i te które mogę ci polecić to bawełniane Kikko lux 70x70cm. Są mięciutkie i cały czas trzymają kształt kwadratu. Z pozostałych zrobił się po jakimś czasie prostokąt co utrudnia składanie. Pieluszki Kikko możesz kupić w DM, u nas są niestety tylko bambusowe 90x90 cm, które używam pod główkę w łóżeczku albo jako podkładka jak idziemy do lekarza oraz tez bambusowe 30x30 cm do wycierania buzi jak się uleje.Są o niebo lepsze i delikatniejsze dla delikatnej skóry bobasa.. uuuf rozpisałam się ale jest to temat rzeka :) Zobaczysz jak z każdym miesiącem będziesz miała ochotę dokupić jakąś nową pieluszkę :)

      Usuń
  12. Bardzo ciekawy temat. Jeśli kiedyś będę miała dzieci, to też wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  13. ale po co uzywacie takich pieluch bo nie rozumiem ...
    zyjemy w cywilizowanym swiecie i po to wymyslili pampersy aby nam zycie ulatwic ....
    nie pytam sie zlosliwie tylko z ciekawosci ...
    ja "wychowalam" dwoje dzieci (teraz 13 i 11 lat) na pampersach i bylam bardzo zadowolona ze mam taka mozliwosc (po opowiesciach mojej mamy i tesciowej jak to wczesniej trzeba bylo pol dnia poswiecac na pranie i gotowanie pieluch)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowałam się na takie pieluchy bo:
      1. jest to ekologiczne, pampersy strasznie zanieczyszczają środowisko
      2. jest to o wiele tańsze rozwiązanie
      3. jest to zdrowsze dla dziecięcej pupy
      4. ten sam zestaw pieluch mogę użyć dla kolejnego dziecka
      4. pieluszki wielorazowe są ładniejsze
      Takie tłumaczenie, że przy pieluszkach wielorazowych jest dużo pracy jest po prostu śmieszne, To może powiedzieć tylko i wyłącznie osoba, która nie miała z nimi styczności. Jasne nasze babki i matki miały z tym dużo pracy bo nie było pralek automatycznych i pieluszki wyglądały trochę inaczej. Ale jeżeli ktoś uznaje nastawienie pralki raz na dwa dni, potem wywieszenie, zebranie i poskładanie pieluch (wszystko razem ok. 20 minut), za strasznie ciężką i mozolną pracę to życzę powodzenia! Pieluch tetrowych się nie prasuje ponieważ w uprasowaną pieluchę wsiąka o wiele mniej cieczy a o gotowaniu już w ogóle niema mowy bo pieluszki pierze się w temperaturze max 60 stopni.

      Usuń
    2. Ja również zdecydowałam się z tych powodów. Przede wszystkim dlatego, że taka forma pieluchowania jest znacznie zdrowsza. W jednorazówkach siedzi zbyt dużo niedobrych substancji. Po drugie pieluchy rozkładają się 500lat, jest to 3 rzecz na świecie, która powoduje największe zanieczyszczenie na wysypisku. Nawet pieluchy jednorazowe eko rozkładają się tylko w znikomej części, więc tak naprawdę nie wiele to daje. Pieluchy wielorazowe będę mogła użyć przy następnym dziecku, jeśli się nie popsują i jeśli będę miała drugie. ;)
      A jeśli to miałby być chłopiec, to zawsze można odsprzedać te bardziej dziewczęce, bo używane chętnie są kupowane, ponieważ mają większą wchłanialność po wielu praniach. ;) No i na końcu już sama myśl o tak słodko zapakowanej pupci powoduje u mnie ogromny uśmiech na twarzy. :D

      Usuń
  14. Mi się wydaję, że te są bardziej naturalne.. i nie wyrzuca się tony pieluch miesięcznie do śmietnika, gdzie potem pół śmietniska jest właśnie w pampersach.. A poza tym, jak się planuje więcej niż jedno dzieciątko wychodzi o wieeeeele taniej :)

    Ja też planuje pieluchować w ten sposób, termin mamy na maj.. tylko chciałabym przed użyciem przetestować i pomacać wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najchętniej bym wszystko pomacała i pomyślała na przód. Ale myślę, że w moim przypadku to nawet i dobrze, że zdecydowałam się na ostatnią chwilę, ponieważ znając siebie, to pewnie przez kilka miesięcy bym się głowiła i nie wiedziała co zamówić. A tak po prostu musiałam coś wybrać szybko i już. ;)) Szczęśliwego przebiegu ciąży i rozwiązania w maju. :))

      Usuń
  15. Oj kochana nawet nie wiesz jaką przyjemność mi sprawiłaś swoim vlogowym/blogowym powrotem.Bardzo si cieszę, że u Ciebie wszystko w porządku.Szczęśliwego rozwiązania i Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję! :)) Wesołych Świąt! :)

      Usuń
  16. Ja używałam takich nowoczesnych wielorazówek przy młodszym synu- przy starszym jeszcze ich nie znałam. Obok chusty to mój największy hit. Za nic bym ich nie zamieniła. Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Dziękuję bardzo! Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  17. Super, że jesteś trzymam za Was kciuki dziewczyny :) A temat pieluch też pewnie za niedługo będzie mnie interesował więc będę wypatrywać recenzji. Wesołych świąt !

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej Megi, życzę Ci radosnych Świąt w gronie najbliższych.
    Co do maluszka, polecam zapoznać się z filmikami Pawła Zawitkowskiego traktujące o pielęgnacji niemowląt. Paweł jest fizjoterapeutą doskonale znającym się na rozwoju maluchów. Dowiesz się np. jak zmieniać pieluchy u córeczki nie szkodząc jej malutkim i jeszcze nie w pełni rozwiniętym bioderkom, (chwyt stosowany przez nasze mamy i babcie to istna bioderkowa masakra :P) jak ją nosić, myć, masować. W 90 % pomoże Ci oczywiście mamusiowa intuicja i pewnie babcia:) natomiast takie informację są przydatne przy pierwszym maleństwie.
    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego :) podsyłam link do jednego z filmików http://www.youtube.com/watch?v=blTbNPn0pV0

    OdpowiedzUsuń
  19. Też strasznie spodobała mi się idea pieluszek wielorazowych, ale zupełnie nie wiem jak je zamówić? :/ Czy otulacz robi za "majteczki", a wkłady jako wiadomo wkłady na siusiu i kupkę? Megi, jak Ty to zamawiałaś???????

    OdpowiedzUsuń
  20. Bedac w ciazy tez bylam nastawiona na wielorazowe pieluchowanie. Kupilam wszystko na poczatek. Glownie otulacze + tetra i bardziej chlonne wklady. Niestedy coreczka urodzila sie mala i nawet pampersy rozmiar newborn byly przyduzawe wiec z poczatku nie uzywalam wielo. Gdy juz podrosla zakladalam ale juz przywykladm do wychody z pampersami i odpuscilam. Jedna rada jaka moge Ci dac to pieluchuj wielo od samego poczatku bo jak poczujesz snak wygody przy pampersach mozesz zwatpic :) I kieszonki one size sa dobre gdzies od ok. 5 kg wtedy mniej wiecej sa przylegajace. Trzymam kciuki za was i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej. Bardzo przydatny artykul. Ja tez zamierzam pieluchowac wielo od samego poczatku i zakupic otulacze kokosi bo slyszalam ze sa najmniejsze i dobrze wykrojone ze nie zachaczaja o pepuszek na poczatku tak jak pampersy. Chcialabym zapytac ile tetry zamierzasz kupic i ile masz tych wkladów bo nie za bardzo widze na zdj.? Ile masz wkladów sucha pupa? dzieki

    OdpowiedzUsuń
  22. Super zakupy. Kochana, jestem strasznie ciekawa Twojej pielęgnacji Maluszka, kosmetyków do kąpieli, przewijania. My uwielbiamy Babydream i Pat&Rub Sweet, czasami Hippa.

    OdpowiedzUsuń

weltkarte