piątek, 12 lipca 2013

Sałatka z selera konserwowego, ananasa i pora

Naszła mnie ochota na sałatkę, którą poznałam prawie 10 lat temu, więc postanowiłam się tym prostym przepisem z Wami podzielić. :) Sałatkę tę poznałam dzięki znajomemu i pamiętam moją zdziwioną minę, gdy ją robił i pytanie na mojej twarzy - czy to naprawdę może smakować? (bo przecież seler w słoiku dla mnie był fu;))
Jednak po spróbowaniu wszelkie najmniejsze obawy zniknęły. :)
Nie jest to może jakiś super wynalazek, ale uważam, że fajnie urozmaica typowy zbiór sałatek np. do grilla.



Do jej wykonania potrzebujemy jedynie:

*seler konserwowy w słoiku
*por
*ananas w puszce
*majonez
*świeżo zmielony pieprz






Odsączamy produkty konserwowe, jeśli ananas był niekrojony, to kroimy. Kroimy również por.
Dodajemy majonezu oraz świeżo zmielonego pieprzu, mieszamy i gotowe! :)
Ja soli nie lubię dodawać do tej sałatki, uważam, że jest tu niepotrzebna.
Można dowolnie składniki w takiej ilości dodawać, że będzie np. bardziej pikantna, jeśli wybierzemy dość 'ostry' w smaku por i dodamy go więcej niż ananasa. A możemy iść również w tę bardziej słodką stronę, dodając albo więcej ananasa, albo dodając troszkę soku z puszki do majonezu.
Ja najbardziej lubię taką bardziej wyważoną wersję.
Słyszałam, że można dodawać do niej również inne rzeczy, jak jajka i ser lub zamiast ananasa brzoskwinie. Ale przyznam się, że nie próbowałam jeszcze innej wersji.

Znacie tę sałatkę? Macie jakąś ulubioną wersję?

Pozdrawiam ciepło.
pa pa :*
megi

19 komentarzy:

  1. Lubię tę sałatkę dokładnie w takiej wersji. Najfajniejsze jest to, że jak najdzie mnie ochota to wystarczy 5 minut i sałatka gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie przepadam za selerem


    zapraszam na konkurs

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam selera i jutro taka zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ananasy a w lodówce od paru miesięcy stoi słoik selera z którym nie wiadomo było co zrobić. Jutro na pewno podam tą sałatkę na imprezę:) Ostatnio robiłam sałatkę z buraczkami- najpierw wszyscy się czaili a jak już ktoś się odważył spróbować to znikła w oka mgnieniu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. :) Jaką robiłaś z buraczków?

      Usuń
    2. no powiem Ci że ta sałatka jest mega :) dodałam jeszcze grillowanego kurczaka, teraz chłodzi się w lodówce. A sałatkę z buraczków robię wg przepisu mojej mamy. Biorę czerwone buraczki "baby" w zalewie (ja biorę takie w pół-litrowym słoiku) 2 duże czerwone cebule, mały por, jajka, ogórek kiszony majonez, odrobina musztardy, sól, pieprz. Wszystko siekam i mieszam - pyszna :)

      Usuń
  5. Do tego jeszcze jajka i szynka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. znam tę sałatke z tym że oprócz tych składników dodaje sie jeszcze kukurydze konserwowa i pokrojone plasterki szynki..uwielbiam te sałatke

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam sałatki z ananasem .. np. Ananas, szynka w kostkę, ser w kostkę, i nie pamiętam co tam jeszcze dodaje :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam tą sałatkę. Jest przepyszna! W sumie dawno jej nie jadłam. Dzięki za przypomnienie o niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robię ciut inną wersję : do selera, ananasa dodaję surimi, kukurydzę i troszkę szynki, przyprawiam i mieszam z majonezem. Pycha! ;-) Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka wygląda smakowicie, chyba nie usnę:)
    Mój żołądek się przekręca na widok tych zdjęć.
    Jutro robie do grila.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja dodaje do niej jeszcze kukurydzę i ser żółty. Proste sałatki są najlepsze :) Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam te salatke- czasami tylko dodaje jeszcze kurczaka lub szynke;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubie ale poza sezonem na fasolke szparagową, bób, itp- szkod ami otwierac słoiki kiedy na bazarze tyle świeżynek :)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte