sobota, 2 lutego 2013

Sałatka fenkułowo - śledziowa

Ostatnio znowu eksperymentowałam w kuchni sprzątając lodówkę i wyszła z tego naprawdę pyszna sałatka. Nie wygląda może zbyt zachęcająco, ale jest pycha. ;))
Nie robiłam po kolei zdjęć, ponieważ nie wiedziałam co z tego wyjdzie, a dodawałam produkty na bieżąco. :)) A że wyszło coś dobrego, postanowiłam zrobić chociaż końcowe zdjęcie telefonem i się tym prostym przepisem z Wami podzielić.

W sałatce znajdują się:

*fenkuł, czyli bulwa kopru włoskiego
*śledzie, które miałam w zalewie
*jabłko
*cebula
*rodzynki
*ocet balsamiczny oraz oliwa
*miód gryczany
*sól i pieprz

Wszystkie składniki pokroiłam, doprawiłam i polałam octem oraz olejem i na koniec dodałam jeszcze trochę miodu. Pychota! :D


Polecam spróbować! Smakuje pysznie z pełnoziarnistym chlebem. :))

pa pa :*
megi

7 komentarzy:

  1. W porze przedobiadowej takie pyszności?! Skandal!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego, bo czas coś przekąsić. :D

      Usuń
  2. Ja przy sprzątaniu lodówki znalazłabym jakiś serek, ewentualnie jakiegoś kabanosa, ale taki pyszności?! :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż też dziś poczuł chęć do wykreowania (inne słowo tu po prostu nie pasuje!) potrawy ze śledziem w roli głównej - aktualnie dzieło się przegryza ;-) Lekka zalewa octowa z czerwoną i białą cebulką pokrojoną w półplasterki została wzbogacona o podsmażoną w kostkę paprykę (a raczej pół papryki) i 2 spore pieczarki. Delikatną swą obecność zgłasza także cytryna - z jej połówki została otarta skórka po czym oddała zalewie swój sok. Akces zgłosiły też korniszonki - pokrojone w słupki adorują resztę towarzystwa. Degustacja chyba raczej już jutro. Liczę na ucztę smaków, bo jeśli nie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam chyba wszystko ze śledziami. :D Życzę więc smacznego jutro. :))

      Usuń
  4. hej Megi, czy wiesz może coś na temat testowania przez firmę Pharmaceris? natrafiłam na taką informację na stronie notest.pl/lista :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham śledzie. Niezwykle inspirująca sałatka. Zrobię:)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte