sobota, 23 lutego 2013

Rolada z ciasta francuskiego ze szpinakiem

Dziś wracam do Was po długiej przerwie z prostym przepisem na przepyszną roladę, która u mnie gości regularnie od wielu, wielu lat. :))

Potrzebujemy:

*ciasto francuskie
*szpinak (ja kupuję mrożony bio, który można porcjonować, użyłam tutaj 700g i dobrze po rozmrożeniu odcisnęłam wodę)
*ser feta (owczy lub krowi)
*sos pomidorowy, może być nawet koncentrat, ketchup..cokolwiek akurat macie
*oliwki
*czosnek
*jajko


Ja tutaj użyłam akurat gotowego sosu pomidorowego, który kupiłam sobie na spróbowanie. Sprawdził się wyśmienicie. :)



Sosem smarujemy ciasto francuskie, uważając, żeby po bokach zachować mały odstęp i również na jednym końcu. Na to rozkładamy pokrojone oliwki.


A na to szpinak. :)


Ser feta rozdrabniam widelcem i mieszam z czosnkiem, który wcześniej przepuściłam przez praskę.
To wszystko rozkładam równomiernie  na szpinaku. Można na tym etapie posypać pieprzem, ja akurat nie dałam, bo uwielbiam smak czosnku najbardziej jak wiecie.
Ważne jest tylko, żeby nie solić, bo ser jest wystarczająco słony. ;)


Teraz pozostaje już tylko zawijanie. Pamiętajcie, żeby nie uciskać rolady. Tak jak sama się lekko zawinie, luźno opadnie jest dobrze. :)


Wyciągam delikatnie ten jeden papier spod rolady i zawijam boki pod spód.
Rozbełtanym jajkiem smaruję dokładnie dłońmi całą roladę, szczególnie jej boki.


Wstawiam do piekarnika na 180-190 stopni na jakieś 40 minut. Dobrze jest na koniec przez 10 minut pozostawić roladę przy wyłączonej temperaturze jeszcze w piekarniku, żeby sobie 'doszła'. ;)


Gorąco Wam polecam wypróbować! Jest naprawdę przepyszna! :)
Przygotowuje się ją w 10 minut i smakuje naprawdę wyśmienicie! :))

Miłego weekendu!
pa pa :*
megi

32 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystkie składniki, więc na pewno spróbuję zrobić tę roladę - wygląda pysznie. Tylko ciekawa jestem, czy takiej ciapie, jaką jestem ja, uda się ją dobrze zwinąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak! Ona sama się praktycznie zawija. ;) A boki wystarczy podwinąć pod spód. :))

      Usuń
  2. Megi ! zgłodniałam :) wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie taki obiad jadłam wczoraj minus oliwki, bo mój mąż nie lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wszystkie składniki oprócz ciasta francuskiego więc raczej nie wypróbuję, chyba że znajdę alternatywę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. miam:) + zapraszam na CANDY do wygrania sówka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje smaki:) na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Matko czemu nie mam piekarnika.... :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie rzeczy. Robię całkiem podobną. Lubię dodać też do szpinaku ser ricotta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ricottę, ale tutaj byłaby mi chyba zbyt lekka. Ale uwielbiam tortellini lub pierogi ze szpinakiem i ricottą. :)

      Usuń
  10. Wygląda pysznie! Ja robiłam taką roladę z kurczakiem i warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mniam, mniam, wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. mmmm, wygląda świetnie, na pewno wypróbuję! :D dzięki za przepis, buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  13. ale pyszne, proste danie! niedługo zawita na moim stole :) P.S. czy szpinak jakos wczesniej przyrządzasz czy tylko rozmrażasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko rozmrażam i dobrze odciskam wodę. :)

      Usuń
  14. Mniam, wygląda przepysznie! Muszę wypróbować, bo uwielbiam fetę, szpinak i oliwki!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szpinak w tym tygodniu już był, ciasto francuskie jutro z łososiem, a taką roladę zrobię niedługo, bo dodając przepis uświadomiłaś mi jak dawno nie jadłam :)U mnie szpinak jest głównym składnikiem rolady, a reszta modyfikowana w zależności od tego, na co mam ochotę i co aktualnie znajduje się w lodówce :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo smacznie się prezentuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Smakowicie wygląda! A jak się pięknie upiekło :) ja zawsze mam problem ze zwijaniem rolady, bo się łamie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przestaje się łamać, jak właśnie nie naciągamy ciasta, tylko pozwolimy się samemu ułożyć. :)

      Usuń
  18. Zrobiłam dzisiaj - akurat miałam wszystkie składniki :) Bardzo przyjemne danie! Mężatemu smakowało nawet bardziej jak mi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Znalazłam Twojego bloga przez filmiki na youtube :) Bardzo fajny przepis jak i cały blog.Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. genialny przepis :) wprawdzie nie lubię szpinaku, ale na coś go sobie zamienię
    A tak na marginesie- pytałaś o skład Acne Spezial z mojej gościnnej recenzji, Kasia znalazła opakowanie więc dodałam zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepis świetny w swej prostocie! Na pewno zrobię, bo ostatnio wariacje na temat szpinaku często goszczą u mnie na stole!

    Jak przeciwwaga zapraszam do mnie na bloga http://pozytywnacodzien.blogspot.com po przepis na deser malinowy. Jeśli spodoba Ci się, będzie mi miło jeśli zostaniesz na dłużej. Wpisy nie tylko kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O kurcze fajne :) chyba wyprobuje

    OdpowiedzUsuń
  23. wyglada bardzo smacznie, chyba wyrobuje i moze przekonam sie do szpinaku ;)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte