niedziela, 3 lutego 2013

Ćwiczenia z Kettlebell


źródło

Ostatnio zainteresowałam się tematem Kettlebell, czyli Kugelhantel lub po polsku oraz rosyjsku - Girią i ostatecznie skończyło się to zamówieniem takiej jednej hantli. :D
(Jest to również wynalazek rosyjski i wszyscy moi ruscy znajomi je znają i bardzo sobie chwalą, szczególnie starsze generacje. :) Niestety nie mam z nimi tak częstego kontaktu, żeby mi pokazali kilka ćwiczeń.)
Może pamiętacie jak pisałam o tym, jakim to jestem pechowcem. Po moim upadku ze schodów już ponad 3 miesiące temu, moja noga nie wróciła do normalnego stanu. Wciąż nie wygląda dobrze, jest tam jakaś podłużna dziura w tkance (przynajmniej tak to wygląda) i spuchnięcia wokół kostki, dalej nieustannie boli i nie mogę obciążać. Wybieram się w końcu do chirurga, żeby sobie ją obejrzał. 
(Tak wiem, mnie wyciągnąć do lekarza to więcej niż trudne wyzwanie, ale może jest to też spowodowane tym, że już w samym styczniu byłam 6 razy i końca nie widać..mam zwyczajnie już dosyć. ;) Szczerze powiedziawszy miałam też nadzieję, że po paru miesiącach moja noga odpocznie i wyzdrowieje.)
Więc od tego czasu nie ćwiczę z Chodakowską, nie zamówiłam też jej nowej płyty, gdyż jest to dla mnie bez sensu. Nie mogę ani stać na tej jednej nodze, ani skakać czy biegać.
Jednak na dwóch jednocześnie jestem w stanie coś zrobić i pomyślałam, że taka hantla będzie idealnym rozwiązaniem. :))
Oczywiście czekam na wyrok chirurga, ale kołysanie już próbowałam i nie czuję obciążenia mojej kostki, więc jest chyba dobrze. ;)
Mam nadzieję, że dostanę OK, bo czuję, że to mógłby być początek wielkiej miłości. :D

Znacie może jakieś ciekawe ćwiczenia, strony z klipami takich ćwiczeń? Rozglądałam się na Youtube, ale niczego szczególnie ciekawego nie zobaczyłam. Najlepiej byłyby takie, gdzie też mówią i pokazują dokładnie na jaką postawę zwracać uwagę, żeby nie doszło do jakiejś kontuzji, bo tutaj poprzez takie kołysanie mamy do czynienia z ogromnym obciążeniem. (O kołysaniu już oglądałam filmiki i czytałam i rozmawiałam ze znajomymi i powiedzieli mi na co zwracać uwagę.)
Do hantli był dołączony mały zeszyt z ćwiczeniami, jednak jest on skierowany tylko na górne partie ciała.
Jak na razie typowe kołysanie najbardziej mi się podoba i z tego co czytałam, ma być bardzo skuteczne.
Znacie te hantle, próbowałyście kiedyś ćwiczyć z nimi i jakie macie doświadczenia?

Pozdrawiam ciepło.
pa pa :*
megi

19 komentarzy:

  1. nie miałam nawet pojęcia, że coś takiego istnieje ;) ja jestem leniem i ciężko namówić mnie na jakąkolwiek aktywność fizyczną, a plyta Ewy Chodakowskiej tylko leży i się kurzy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem po co kupiłam sobie tę płytę z gwiazdami, bo jeszcze nawet nie rozpakowałam od grudnia. :D

      Usuń
  2. Może na tej stronie znajdziesz ćwiczenia które Cię zainteresują
    http://www.fitnow.pl/pl/88/187/188/Grupy-miesniowe można tam zaznaczyć grupy mięśniowe które chcesz ćwiczyć a później sprzęt :)
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Te ćwiczenia, które są pokazane z kettlebell już właśnie znam, szukam jeszcze więcej. :)

      Usuń
  3. Może spróbuj ćwiczen dla kobiet ciężarnych (lub otyłych), wiem że to brzmi dziwnie ale takie ćwiczenia sa najczęściej stabilne i skonstruowane tak aby nie obciążać stawów etc..
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proponuję wizytę u ortopedy, nie chirurga:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On zajmuje się właśnie różnymi urazami, stłuczeniami, złamaniami itp. i jest od razu chirurgiem. :))

      Usuń
  5. Nie wiedzialam, ze cos takiego jest! Jak sie czegos dowiesz, to podziel sie prosze, bo jestem ciekawa!
    Ja sobie przed Swietami skrecilam kostke i... nadal jest spuchnieta i boli! Ponad 2 Miesiace! Bylam u ortopedy i powiedzial, ze to normalne i samo przejdzie, ale jakos w to powoli nie wierze... Zycze cierpliwosci i szybkiego powrotu do zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i Tobie również jak najszybszego wyzdrowienia życzę! :))
      Mi cierpliwość właśnie się skończyła, dlatego też pójdę w końcu do lekarza. Wszyscy mi mówili, że takie coś potrzebuje czasu, ale po 3 miesiącach wciąż nic, to już jest dziwne. No ok, po miesiącu od upadku skręciłam sobie jeszcze tę samą kostkę i przez dwa dni znowu nie wychodziłam z łóżka, więc pewnie pogorszyło sprawę. :/
      Dam znać o ćwiczeniach, jeśli będę mogła konkretnie ćwiczyć z tymi hantlami. Mam nadzieję. :))

      Usuń
  6. Ja ostatnio ma problem z kręgosłupem, żadnych ćwiczeń nie jestem w stanie wykonywać, prosta czynność, jak schylanie sprawia mi ogromny ból, co prawda wypracowałam sobie technikę schylanie bez dużego bólu, ale jest to dosyć dziwna pozycja haha.

    P.S. Kiedy można się spodziewać filmiku o glinkach, wstrzymuję się z zamówieniem do Twojej recenzji porównawczej. Mam glinkę kambryjską i wałdajską, ale chciałam spróbować innych.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie znam tych hantli ale zainteresowałaś mnie tym bo sama od jakiegoś czasu zastanawialam się nad hantlami w ogóle

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widziałam wcześniej czegoś takiego :D Swoją drogą, dlaczego piszesz "ruscy znajomi", a nie "rosyjscy"? Rzuciło mi się to po raz drugi w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej Megi powiedz mi prosze czy sama zrobiłaś sobie takie włosy jak na filmiku "co zabieram ze sobą na kilkudniowy wyjazd". Bardzo mi sie podoba rozjaśnienie na dolnych cześciach włosach ie jest aż taki jasny... Prosze napisz mi jakich użyłaś farb,chyba że byłaś u fryzjera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Tak, sama sobie rozjaśniałam prawie całe włosy i tam już odrosło i kolor sam się zmieniał. Nie pamiętam co to był za rozjaśniacz, ale jakiś zwykły drogeryjny, chyba silny. Pamiętam tylko, że na dwa razy rozjaśniałam wczesując szczoteczką do zębów. :D

      Usuń
  10. Ruscy znajomi? okropnie brzmi taka odmiana-jak za okupacji;), chyba rosyjscy :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym nie widzę nic złego. Dla mnie potocznie tak się po prostu mówi. :))

      Usuń
  11. ćwiczenia z wykorzystaniem kettlebell sa w najnowszym Shape'ie - na wszystkie partie ciała :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciągle zapominam tu napisać... Megi przecież jest pełno ćwiczeń z kettlebels! Zaczynając od tego, że może Ci to służyć jak normalny ciężarek, przez ćwiczenia na partie boczne, obciążnik przy brzuszkach, przysiadach itd...

    http://www.youtube.com/watch?v=Rcb9dE7ZYUo
    http://www.youtube.com/watch?v=rHZH0mnqyAo
    http://www.youtube.com/watch?v=p4yo5vG_Iak
    http://www.youtube.com/watch?v=egTPv6E1rC4

    Jeśli potrzebujesz porady, napisz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. polecam Ci te strone http://powerworkout.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

weltkarte