poniedziałek, 28 stycznia 2013

Rosyjska serowo-czosnkowa "sałatka" oraz fingerfood z jej udziałem

Dzisiaj zapraszam wszystkich miłośników czosnku oraz  żółtego sera na prosty przepis na pyszną "sałatkę". Sałatka w cudzysłowiu, ponieważ dla mnie to jest bardziej smarowidło, ale moi ruscy znajomi wszyscy na to mówią sałatka. ;)
Nadaje się na wszelakie domowe imprezy, na których serwujemy przeróżne przystawki. Smakuje przepysznie na świeżej bagietce oraz niżej w formie fingerfood z surimi. Tę wersję po raz pierwszy jadłam właśnie niedawno na Sylwestra.

Potrzebujemy:

*żółtego sera, najlepiej młodej goudy
*czosnek
*Crème fraîche oraz majonez
*pieprz i sól


Ser trzemy na tarce, czasem trę na dużych oczkach jak tutaj na zdjęciach lub na mniejszych, wyciskamy duży ząbek czosnku, dodajemy crème fraîche oraz mniej majonezu i doprawiamy (sól dodajemy oszczędnie). Moi znajomi robią ją zazwyczaj tylko z majonezem, ja wolę zdecydowanie mieszać z crème fraîche lub jeśli nie mam to chociaż z odrobiną gęstej, kwaśnej śmietany.
Wszystko rozgniatamy widelcem do uzyskania gęstej papki. Et voilà! :)


A do zrobienia fingerfood z jej udziałem, potrzebujemy zaledwie surimi. Takie, które da się rozwinąć na cieńki placek. Tutaj trzeba popatrzeć w sklepie, czy jest zawinięte w rulonik czy jest w całości, bo takie pałeczki surimi też są.

Po prostu smarujemy naszą serową pastę na surimi i zwijamy w rulonik i nasza przepyszna zakąska jest gotowa. :))


Gorąco polecam! :))

pa pa :*
megi

43 komentarze:

  1. wygląda smakowicie, wykorzystam na jakąś domówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba większość rosyjskich sałatek opiera się na majonezie

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam sałatkę serowo-czosnkową, tylko my robimy typową sałatkę. Ser pokrojony w kostkę, fasolka czerwona z puszki, 1-2 ząbki czosnku w zależności od ilości pozostałych składników i majonez. Pychota. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ta pasta wygląda bardzo zachęcająco, ale surimi nie dla mnie :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja od lat robię podobną pastę: oprócz sera, czosnku i majonezu dodaję ugotowane (i posiakane) jajka a dla doprawienia dodaję trochę musztardy. Można dorzucić też szczypiorek. Bardzo polecam Ci tę wersję :) Pycha. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jajkami też znam i lubię. :)

      Usuń
    2. dobre oprócz "oprócz sera, czosnku i majonezu" to już nic nie zostaje :)

      Usuń
  6. Do sałatki można jeszcze dodać startą marchewkę oraz zmieszać dwa rodzaje sera, jeden np. ostrzejszy :)... zioła prowansalskie + oregano :) Ja podaję do tego tosty, które najpierw smaruję masłem, posypuję przyprawami (papryka ostra!, zioła prowansalskie, oregano)i zapiekam w piekarniku :) Bardzo dobra przekąska na wszelkiego rodzaju spotkania towarzyskie :D Pozdrawiam i miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam taką "sałatkę" :) dodaję do niej wielką garść natki pietruszki - i stosuję przy przeziębieniu :)
    Nazywam ją przekornie "sałatką całuśną" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha już sobie wyobrażam chuchanie po niezłej porcji.

      Usuń
    2. Ja jestem dziwna, bo dla mnie czosnek nie śmierdzi. :D

      Usuń
  8. Ja robię od lat tą sałatkę ale w sumie nazywam ją pastą:) Ale z surimi nie próbowałam. Trzeba zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spróbuj i daj znać jak smakowało. :))

      Usuń
  9. ha ha ale cudowny przepis - wszystko, co uwielbiam :) już dzisiaj popełnię. Do tego wyobrażam sobie tościki :)

    Surimi podsmażam na oliwie na patelni i wcinam takie rumiane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uu nie wiem czy podsmażone bym zjadła... ale moi znajomi ruscy robią jeszcze taką sałatkę z surimi i ryżem, ale zapomniałam co tam jeszcze było. :)

      Usuń
  10. A mi skojarzylo sie z czyms co ja przyrzadzam. Kroje pomidora na dosc duze plastry, na wierzch jogurt albo schmand z odrobina majonezu, jakies ziola np. prowansalskie i duzo duzo czosnku, sol. A na ten sosik tre ser zolty. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie wszystko co z czosnkiem brzmi pyyysznie. :D

      Usuń
  11. wygląda pysznie!
    zapraszam do tagu The Versatile Blogger (szczegóły u mnie)

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja będąc w UK pierwszy raz jadłam coś podobnego, tzn. ser żółty wymieszany z sosem tatarskim i to podane na świeżej bagietce......jejku jakie to było pyszne i świetne na imprezę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. może to się wydać dla wielu z Was dziwne ale nienawidzę czosnku:D ta sałatka by mnie chyba zabiła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, a ja jestem czosnkoholikiem, mogę jeść każdego dnia. :D

      Usuń
  14. Cześć Megi, zostawiłam komentarz pod postem o rosyjskich nowościach w kosmetyczce. W filmiku o ulubieńcach roku 2012 pokazywałaś olejek do twarzy Khadi, nie widziałam go na allegro, a bardzo chciałabym wypróbować. Czy zgodziłabyś się odsprzedać mi np 15-30 ml tego olejku? Wiem że masz go jeszcze sporo, a ja chętnie sprawdzę czy i mi będzie pasował.
    Czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  15. ja się na sałatce zatrzymam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. na pewno wypróbuję, lubie takie inne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam tę pastę już z dzieciństwa, mama często ją nam przygotowywała do smarowania chleba lub bułki.Tydzień temu przypomnieliśmy sobie o niej i na nowo zagościła na naszym stole:) pyyycha! w ogóle uwielbiam Twoje posty z przepisami, idealnie trafiają w mój gust, a dodatkowo wiele z nich jest dla mnie nowych i to jest super!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Smakowicie wygląda a takie proste w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Smacznie wygląda.

    Megi zapraszam Cię w wolnej chwili do zabawy:
    http://msiksigrekzet.blogspot.com/2013/01/versatile-blogger-award.html


    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skorzystałam dzisiaj z Twojego przepisu:) pyszne na kanapeczki:) nawet zapach czosnku mi za bardzo nie przeszkadzał;)
    a tak poza tematem - czekam na nowy filmik, na jakikolwiek temat;) po prostu wspaniale się Ciebie słucha Megi, działasz bardzo relaksująco:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wlasnie sobie uswiadomilam, ze ja tę "sałatkę" jadlam jako dodatek do kartoszki, serwowanej na kazdym rogu ulicy w Moskwie. Juz zapomniałam jak smakuje / chociaz pamietam ze mi wtedy (2002 rok)strasznie smakowało. Dzieki za przepis. Zrobie sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja z innej beczki. Megi ucieszy Cie ta wiadomość. Po 20 latach walki organizacji pro-zwierzęcych, import i sprzedaż składników kosmetycznych oraz kosmetyków testowanych na zwierzętach będzie zakazany na terenie Unii Europejskiej od dnia 11 marca 2013 roku! :-)

    http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=526106597409828&set=a.203098373043987.45777.196903103663514&type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
  23. http://vexgirl.blogspot.com/2013/01/poranny-news-wywoujacy-szeroki-usmiech.html

    Wierzysz, że to może stać się prawdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
  24. ZROBILAM!!!!

    smakuje fajnie, jako taki dodatek na kanapki, tylko ciut przesolilam i ciut za duzo czosnku dalam. Mialam ser Gouda i dalam ciut soli, i juz bylo za slone. Ale zjedlismy:)
    Co prawda potem siedzielismy tylko w swoim wlasnym towarzystwie i pilismy duzo wody :D

    dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  25. Idealne dla mnie. <3 Kocham ser, kocham majonez - ale mi "smaka" narobiłaś!
    Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte