środa, 23 stycznia 2013

Pyszna sałatka z ciecierzycy

Ostatnio wymyśliłam sobie 'sprzątając lodówkę' pyszną sałatkę, która tak mi posmakowała, że od tego czasu zrobiłam ją już parę razy. :))
Jest do tego banalnie prosta i gotowa w 5 minut. ;)
Czego potrzebujemy?

*puszkę ciecierzycy
*awokado
*paprykę grillowaną w słoiku
*pomidorki koktajlowe
*cebulkę
*sól, pieprz
*biały ocet balsamiczny
*oliwa

Ciecierzycę płuczę pod wodą, resztę składników kroję na mniejsze kawałki. Awokado skraplam sokiem z cytryny, żeby nie zrobiło się brązowe.

(Jeśli nie zużywam całego, to resztę też smaruję sokiem z cytryny i dopiero wtedy zawijam w folię spożywczą. W ten sposób awokado nawet przez dwa dni w lodówce nie zrobi się tak bardzo brązowe jak bez skraplania. ;))

Wszystko zakraplam oliwą i octem, dodaję soli i pieprzu. Można dodać też jeszcze łyżkę zalewy z papryki ze słoika. :)
Sałatka jest gotowa. :D


Najchętniej lubię ją podawać na liściach młodego szpinaku lub roszponki, ewentualnie jakiejś innej sałaty. 
Zachęcam do wypróbowania i życzę smacznego! :)

pa pa :*
megi

19 komentarzy:

  1. O wow! Proste a pewnie jakie pyszne. Zanotowalam przepis, do wyprobowania w najblizszym czasie!

    OdpowiedzUsuń
  2. sałatki z ciecierzycy uwielbiam i z przyjemnością wypróbuję Twój przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna :) Ja uwielbiam ciecierzycę, ale tym razem kupiłam suchą do ugotowania i muszę się za to zabrać. Lubię sałatki z winegretem, więc pewnie ta by mi przypadła do gustu :) Tylko to awokado...nie mogę się do niego przekonać. Czym się kierować przy zakupie awokado i jak powinno smakować? Bo możliwe, ze trafiłam na jakieś niedojrzałe np...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy jaka odmiana Awokado. Jeśli to taka z gładką strukturą skórki, to musi być cała zielona, twarda. Gotowa do spożycia w domu jest, jeśli się delikatnie ugina, ale nie za bardzo, bo wtedy już jest za późno. Awokado po cięciu już nie dojrzewa, więc trzeba wyczuć ten idealny moment. :)
      Ta odmiana z porowatą skórką jest gotowa do spożycia gdy zrobi się czarna. Ale lepiej kupować zieloną i poczekać aż w domu będzie czarna. :))

      Usuń
    2. Dzięki za instrukcje :) Dam mu jeszcze szansę, bo wiem, że awokado jest zdrowe :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jakoś tak nie bardzo podchodzę do ciecierzycy.. ale jak mama zrobiła z nią zupę to była przepyszna! - Grunt to dobry przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak. :) Mi tutaj bardzo smakuje połączenie z grillowaną papryką i cebulką. To najważniejsze dla mnie dodatki w tej sałatce. :))

      Usuń
  5. Jakk kupię składniki to na pewno zrobię, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym znajdować takie skarby podczas "sprzątania w lodówce" :D Przepis wygląda świetnie, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlaczego ty mi to robisz:) wygląda smakowicie,a mi tak burczy w brzuszku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to niedobrze, marsz do kuchni coś zjeść. :D

      Usuń
  8. Nigdy się nie spotkałam z ciecierzycą :) teraz jestem strasznie ciekawa jaki ma smak :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, ciężko go określić. :)) Nie jest jakiś mocno intensywny, ale czuć, że to owoc strączkowy. :)

      Usuń
  9. Kocham sałatki w każdej postaci!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tego typu salatki ochrzcilam "smieciowkami" ,rzeczywiscie wychadza calkiem ciekawie :),czasami takze wpisuje w google wszystkie skladniki,ktore posiadam i wyskakuja mi dosyc interesujace przepisy ,buziaki

    OdpowiedzUsuń
  11. Również uwielbiam surówki z ciecierzycą, tylko, że ja używam tej "suchej" i gotuję. Awokado staram się jeść jak najczęściej, ale rzadko łączę z ciecierzycą, muszę spróbować sałatki w takiej wersji :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam suchą w domu, ale wciąż leży, bo jak mam ochotę na ciecierzycę, to nie chcę mi się tyle czekać na gotowanie. :)) Muszę zrobić z niej jakąś zupkę.

      Usuń
  12. Megi, skorzystałam z Twojego przepisu. Sałatka jest rozkoszna!:) Uwielbiam ją.:) Znalazłam też w archiwum pozostałe sałatki. Będę próbowała. Proszę Cię o więcej takich smaczków. Dzięki Tobie zaczynam lubić kucharzenie:) P.S. Oczywiście z tematów kosmetycznych też u Ciebie korzystam.:) Bardzo podoba mi się Twój blog i kanał na YT.:)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte