środa, 14 listopada 2012

Pasta do zębów Agafii

Dzisiaj będzie post z bardzo pozytywnymi wrażeniami względem pasty do zębów, której aktualnie używam. :) Mówię o paście organicznej babuszki Agafii ze sklepu Kalina.
Pasta ta kosztuje 16,90 zł, za tę cenę dostajemy 75 ml produktu o świetnym składzie i nie tylko. Ale o tym zaraz. ;)
W skład pasty wchodzą różne ekstrakty roślinne. Takie jak borówka, bergenia, żurawina, malina, malwa i inne. Ponadto znajdują się tam: roślinna gliceryna, tlenek krzemu (jeśli dobrze rozumiem), ksylitol oraz sól morska.
Pasta nie zawiera SLS, fluoru, parabenów, olei mineralnych czy składników pochodzenia zwierzęcego.
Ma wzmacniać i polerować szkliwo, usuwać delikatne przebarwienia i chronić przed próchnicą.



Jak widać pasta ma cudowny koralowy kolor iiiii smakuje jak pasta dla dzieci! :D
Co mnie osobiście cieszy, ponieważ oprócz tego, że w normalnych pastach znoszę tylko mocno miętowy smak, to właśnie pasty do zębów dla dzieci sobie czasem również kupowałam. :)))
Pasta naprawdę dobrze czyści, zęby są takie wypolerowane. Jednak mogłaby się ciut mocniej pienić.
Ja należę do tych osób, które wolą zęby myć kilka razy dziennie, ale za to krócej. Ponieważ inaczej połykam pastę, nie lubię w ogóle myć zębów przez kilka minut. Mam wrażenie, że oprócz tych złych rzeczy, zdzieram również te dobre. ;) Więc mi to małe pienienie nie przeszkadza, na mycie do dwóch minut wystarczy. ;)
Zwykle też używam trochę mniej pasty niż na zdjęciu. Ale jak zdarzy mi się myć zęby trochę dłużej i połknę trochę, to nie muszę się bać, że połknę coś złego. :)
Nie mogę tutaj oczywiście napisać niczego na temat próchnicy itp.
Ja mam to szczęście, że zęby odziedziczyłam jako jedyna po dziadziu, który do śmierci miał wszystkie swoje własne zęby, oprócz trzech. (Odpukać mocno przy moim darze do zapeszania :)) Ja do dziś nie wiem co to jest kanałowe leczenie, borowanie miałam lata temu i zawsze było takie małe, że nie brałam nigdy znieczulenia.
Te miałam tylko przy ósemkach, ponieważ to odbywało się u chirurga, który musiał mnie nacinać i zszywać po obu stronach i siłą wyrwać korzeń z dziąsła, co okazało się medycznym cudem, jak powiedział, ponieważ mój ząb miał 4 korzenie zamiast 2. :)
Jednak ucieszyłam się, gdy w składzie zobaczyłam ksylitol, ponieważ od dawna interesuje mnie jako zamiennik cukru o zmniejszonej kaloryczności oraz ma udowodnione działanie przeciwpróchnicze! Czyż nie brzmi to wspaniale? :) Jego wydobycie jest jednak drogie i jakoś do tej pory nie wypróbowałam go jako cukru.
Tak więc zobaczymy jak pasta sprawdzi się na długą metę. Zamierzam ją zamówić kolejny raz i dodam jeszcze jakąś inną do spróbowania.
Suma summarum polecam gorąco tę pastę! :)

Miałyście z tą lub inną naturalną do czynienia? Jesteście zadowolone czy nie bardzo?
Pozdrawiam ciepło.
pa pa :*
megi


P.s. OMG! Właśnie zobaczyłam, że liczba obserwatorów przekroczyła 1000!! WOW!
Nie byłam przygotowana na to, że to tak szybko nastąpi! :)
Z całego serca Wam dziękuję! You all made my day!! :D
Muszę koniecznie przygotować jakiś konkurs, tylko nie wiem jak na blogu się do tego zabrać. Czemu nie ma tutaj takiej opcji prywatnej wiadomości jak na Youtube?
Całusy dla wszystkich, dziękuję Wam bardzo bardzo! :* :* :*

33 komentarze:

  1. Nigdy nie stosowałam naturalnej pasty ale po Twoim opisie i odczuciach na pewno się za jakąś rozejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy ostatnich zakupach w Kalinie przymierzałam się do tej pasty ale stwierdziłam, że poczekam na Twoją recenzję :D no i proszę, juz dopisałam do listy zakupowej na następny raz :D

    Gratulacje ponad 1000 na blogu :)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo, dziękuję za zaufanie oraz gratulacje! :*

      Usuń
  3. Ależ trafiłaś z tym tematem. Ostatnio bardzo mocno poszukuje pasty do zębów bez fluoru i pochodnych, czytałam trochę o paście Rebi Dental, ale niepokoi mnie brak konkretnego składu inci w internecie. Inne też jakby nie są do końca idealne, lub są mega drogie. Tą mnie zaintrygowałaś:> Chyba muszę ją wypróbować :>

    OdpowiedzUsuń
  4. A mówiłam (pisałam) że będzie super? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, właśnie o Tobie pomyślałam pisząc. :D

      Usuń
    2. Ale mi miło, super :)

      Usuń
    3. Już jak pierwszy raz ją próbowałam, to sobie pomyślałam o Tobie i ciekawa byłam czy faktycznie też tak odbiorę pastę. :D

      Usuń
  5. A propos ksylitolu:)
    Używam już trzeci miesiąc i jest boski:) Co prawda używam go głównie do słodzenia herbaty, ale sprawdza się świetnie: mniej słodzę i nie ma skoków cukru we krwi, a tym samym nie chce się jeść słodyczy:) a na tym zależało mi najbardziej. Do tego jest zdrowy i działa korzystnie na zęby. Nie jest tani - 50zł/1kg w sklepach, ale na Allegro 30zł/1kg:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi super, dzięki za podzielenie się z nami. :) Ja go wcześniej tylko w aptekach widziałam. :) Ja akurat herbaty i kawy nie słodzę, ale często robię desery itp, więc przydałoby się coś innego. Jak dotąd to zadowalałam się fruktozą. :)

      Usuń
  6. Ja od dłuższego czasu używam pasty Elmex Erozja i też jestem bardzo zadowolona z jej działania. W ogóle wszystkie Elmexy które testowałam bardzo przypadły mi do gustu, ale prezentowaną przez Ciebie pastę również mam chęć zakupić i przetestować. Moje zęby po 2-óch ciążach są niestety osłabione, musiałam mieć usuniętą 6 bo się pokruszyła :( ona również miała 4 korzenie ;)
    Gratuluję Ci serdecznie tych ponad 1000 obserwatorów, jestem pewna, że ta liczba będzie stale rosła.
    Dla mnie jesteś jedną z rzadkich perełek zarówno na blogach jak i na YT, przyjemnie się Ciebie słucha, ogląda oraz czyta.
    Mam nadzieję że zostaniesz z nami jak najdłużej. Życzę Ci dalej samych sukcesów na każdej płaszczyźnie Twojego życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo dziękuję bardzo za tak miłe słowa! :)) Wzruszyłam się. :) Ach, dzisiaj jest wspaniały dzień, pomimo, że od kilku dni jest/było strasznie. Dziękuję :*

      Usuń
  7. Gratulacje Megi:) Zaslugujesz na Najlepszych Obserwatorów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) Wy jesteście wspaniali! :*

      Usuń
  8. Jesli chodzi o zamiennik cukru to teraz popularna staje sie stewia. Zero kalorii, nie powoduje prochnicy, a podobno nawet przeciwdziala rozwojowi bakterii. Same plusy, generalnie mowiac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam kilka produktów słodzonych stevią czy sucralozą, ale stevii jeszcze nie próbowałam.

      Usuń
  9. ja chyba tez sie na nia skusze:))

    OdpowiedzUsuń
  10. A propos stewii:D

    Mam i po dwóch razach porzuciłam. Owszem, jest zdrowa, ale za nic nie smakuje podobnie do cukru, tylko...strasznie chemicznie. Jeśli ktoś próbował słodzików i polubił je (choć to najgorsza chemia) to i stewia powinna mu zasmakować. Ja spasowałam. Ale ksylitol polecam:)

    No i zapomniałam pogratulować:) Oby tak dalej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :) Tak, ksylitol podobno ma taką samą słodycz co saccharoza, ale nie próbowałam go bezpośrednio, więc nie wiem. :)

      Usuń
  11. Fajny kolorek ma ta pasta ;)
    Ja chyba zostane przy zwykłych miętowych pastach .

    OdpowiedzUsuń
  12. A my dziękujemy Tobie, megi, że jesteś, bo jesteś the best :* :* :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ksylitol ma działanie przeciwpróchnicowe. Jednak największe ma jednak fluor , szczególnie w postaci aminofluorków ( np w Elmexach). Ważne aby myć zęby min 2 razy dziennie, firma nie jest tak ważna bo większość past ma ok 1450 ppm fluoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo widzę kolejny stomatolog ;) skąd jesteś ?
      pozdrawiam z Poznania

      Usuń
  14. Szukam takiej pasty! Skład naturalny i skuteczny, na razie używam Elmex. Pozdrawiam, Blogging Novi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś chyba muszę zajrzeć na Kalinę. I coś kupić. Dlatego nie wejdę, dopóki nie będę miała pieniędzy. Coraz ciekawsze rzeczy widzę, że się tam znajdują.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ostrożnie megi...Obecnie głównym surowcem do produkcji ksylitolu jest kukurydza, z reguły modyfikowana genetycznie, a krajem pochodzenia - czyli miejscem produkcji - Chiny. To nie brzmi zdrowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj akurat nie, bo z cedra syberyjskiego. ;)

      Usuń
  17. dzięki Megi za ta recenzję! :*

    OdpowiedzUsuń
  18. ja miałam ostatnio z tej serii solną, pisałam o niej na blogu, wszystko ok, poza smakiem - słono-gorzkim, nie polecam

    OdpowiedzUsuń
  19. Tej pasty nie próbowałam, ale mam jakąś bez fluoru z helfów i zabieram się do testów.

    Ja niestety mam z zębami odwrotnie niż Ty, także zazdtoszczę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja polecam pastę Manuka Health bez fluoru, z miodem i propolisem, bardzo dobra na krwawiące dziąsła i wszelkie problemy z przyzębiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja używam Babuszkowej wybielającej i kupuję ją za niecałe 14 zł tu: http://naturabazar.pl/Agafii-Organiczna-pasta-do-zebow-wybielajaca-propolis-75ml-p18301
    jestem mega zadowolona i nie wyobrażam sobie, żebym mogła zamienić ją na jakąkolwiek inną ♥

    OdpowiedzUsuń

weltkarte