czwartek, 18 października 2012

Siekane z wędzonego tofu

Dzisiaj podzielę się z Wami prostym przepisem na pyszne kotleciki wegetariańskie, które kiedyś sobie wymyśliłam 'czyszcząc' lodówkę z resztek. ;)
Robię je zwykle wtedy, gdy w lodówce znajduje się trochę tego czy tamtego i muszę coś z tym zrobić. Tutaj można powrzucać naprawdę wiele rzeczy, które akurat musimy wykończyć. :) Więc jest to danie również praktyczne. ;)
Tofu wędzone jest moim ulubionym tofu (ma zupełnie inną konsystencję oraz smak od naturalnego) i to właśnie z jego udziałem, te oto kotleciki smakują mi najbardziej. (Poza tym tofu wędzone smakuje równie dobrze z pieczywem i do różnych zielonych sałatek. ;))
Ja tofu zarówno naturalne jak i to wędzone dostaję w DE w Kauflandzie. Tak wygląda opakowanie.

źródło
Więc jak robimy kotleciki?
*kroimy tofu na mniejsze kawałki :)


*na oliwie przysmażamy cebulkę, po chwili dodajemy pieczarki oraz paprykę


*w misce mieszamy tofu (wcześniej nie podsmażane, tylko pokrojone) z przysmażonymi warzywkami
*dodajemy jakiś ser, najlepiej sprawdzi się tutaj mozzarella oraz ser żółty
*dodajemy jajko oraz mąkę, przyprawiamy solą, pieprzem oraz pietruszką
*mieszamy łyżką


*łyżką nakładamy porcje na rozgrzaną oliwę
* et voilà :D


Kotleciki te smakują dobrze z jakąś dużą zieloną sałatką do tego. Zarówno na zimno jak i na ciepło. Można do nich oczywiście zaserwować jakiś dodatek typu ryż, kuskus czy nawet ziemniaczki. Co kto lubi. ;)
Gorąco polecam spróbować.
pa pa :*
megi

16 komentarzy:

  1. muszę spróbować bo wygląda bardzo zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio na fali postanowienia o ograniczeniu mięsa w diecie, szukałam właśnie fajnych przepisów na tofu. Wypróbuję te kotleciki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Megi blog z urodowego przekształca Ci się w kulinarny ;)A kotleciki wyglądają smakowicie, aż zrobiłam się głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają naprawdę smacznie! fajnie że podzieliłaś się przepisem. przy najbliższej okazji spróbuję te tofu!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo łaaaa:D Robi wrażenie:D Jesteś wegetarianką???

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę nigdy nie jadłam tofu i raczej mnie od niego odrzuca ale te kotleciki wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie, może akurat Ci posmakuje. Jak nie wypróbujesz, to się nie dowiesz. ;)

      Usuń
  7. Nie jadłam nigdy tofu ale brzmi smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm tofu nigdy nie jadlam, ale Twoj przepis wyglada smakowicie i chyba sprobuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobne do pakory :)
    Bardzo ciekawy przepis :) Niech tylko spotkam gdzieś tofu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko pakora chyba smażona na bardzo głębokim tłuszczu w kawałku prawda?

      Usuń
  10. Wypróbuję, ale zastąpię czymś innym paprykę, bo niestety w wersji innej niż surowa mi szkodzi:/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie próbowałam, zawsze tylko sojowe i sojowe.

    OdpowiedzUsuń

weltkarte