niedziela, 23 września 2012

Zgadnij co to..



Jest to jeden z moich ulubionych serów. :))
Nazywa się Tête de Moine, co oznacza tyle co 'głowa mnicha'. Jego początki miały miejsce właśnie w klasztorze Bellelay w dwunastym wieku.
Jest to szwajcarski ser twardy, który tradycyjnie jest skrobany w pięknie wyglądające różyczki.
Urządzenie do łatwego skrobania, to tzw. Girolle. Nie wiem niestety jak się na to mówi po polsku. Może znacie przetłumaczenie?
źródło
Dzięki temu urządzeniowi, ser jest cieniutki jak bibułka i uwalnia bardzo intensywny aromat.
Ser jest bardzo drogi, 1 kg kosztuje 21€, jednak jest on tak leciutki, że zwykle za kilka różyczek płacę 1€. ;)
W Niemczech kupuję go w Kauflandzie, gdzie na moich oczach, ser zostaje skrobany i pakowany w takie plastikowe pojemniczki.


Rozetki mają czasami przeróżne, zachwycające kształty.




Uwielbiam delektować się jego smakiem, cudownie się urywa taką cieniuteńką bibułkę, która ma tak intensywny smak.
Dlatego wcale się nie dziwię, że ten ser w tak szybkim tempie znika z ich lady. :)

Znacie ten ser, lubicie czy może nie?
Wiecie gdzie w Polsce można go dostać?

Pozdrawiam smacznie. :)
pa pa :*
megi

26 komentarzy:

  1. Wygląda naprawdę wspaniale :) No i Twój opis niesamowicie zachęcający, ale sera niestety nie kojarzę zupełnie :( Ale może w komentarzach pojawi się, gdzie można go dostać w PL, chętnie bym spróbowała!

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze nigdy się z nim nie spotkałam, a wygląda zachwycająco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zanim przeczytałam co to, pomyślałam, że to róża z marcepanu ^^. Nigdy nie jadłam tego sera, ale sądzę, że posmakowałby mi - mam ogromną słabość do wszelkich serów!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda! Co prawda nie przepadam za serami, ale tego użyłabym do dekoracji potraw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Kształt sera jest niezbyt stabilny, nadaje się tylko do pozycji leżącej. :)

      Usuń
    2. Ser jest przepyszny..
      Można go kupić w sklepie internetowym. podaje adres http://www.lamaree.pl/pl/category/205/Sery-i-maslo

      Usuń
  5. wow! ja sero-maniaczka sero-uzalezniona przyznaję, iż pojęcia nie miałam :)
    super!

    OdpowiedzUsuń
  6. sery uwielbiam, ale tego nie znam, poszukam czy mają w Piotrze i Pawle, jeśli tak, na pewno się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też pierwsze widzę, a też uwielbiam sery :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsze widzę, ale bardzo chętnie bym spróbowała :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mało jem żółtych serów, ale urządzenie fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wszystkich produktów jakie widnieją w mojej lodówce, najbardziej uwielbiam sery, od żółtych, poprzez homogenizowane, po pleśniowe itd. Kocham!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem totalnym seroholikiem. :D

      Usuń
    2. A tolerujesz mięso? Bo ja tylko białe:D Niestety/stety czerwone nie przejdzie mi przez gardło...

      Usuń
  11. Wygląda genialnie ;) aż moje ślinianki się obudziły. Nie mam pojęcia gdzie i czy można go w PL kupić, a szkoda. W Holandnii też niestety nic takiego nie widziałam.
    Pozdrawiam Megi ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety w Warszawie nie widzialam tego sera nigdzie ale na szczescie mam w lodowce zapasy mojego ukochanego Pecorino i Parmigiano :) uwielbiam seryy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam jeść sery!! Tego jeszcze nie próbowałam, w Holandii mam spory wybór więc poszukam i tego:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę go gdzieś u siebie zlokalizować. Uwielbiam sery, a jak już są cienkie jak bibułka to w ogóle jestem w niebie;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy o nim nie słyszałam, ale wygląda świetnie! Bardzo chciałabym go kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej !:)
    Trzy studentki postanowiły założyć bloga , co z tego wyniknie zobaczymy ;)
    Na razie chcemy ,żebyście nas poznały ,a jedna z nas już chce Was pokazać swój dzisiejszy makijaż. :)
    Serdecznie zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. równiez uwielbiam sery,ale nigdy wczesniej z tym o ktorym piszesz sie nie spotkałam,troszke to dziwne bo mieszkam w NL i tutaj wiadomo wybor jest przeogromny, dzisiaj w sklepie z serami przy okazji kupowania parmezana uważniej się przygladałam wystawie i zobaczyłam w/w serek i go oczywiscie kupilam do wyprobowania.Masz rację jest po prostu pyszny, lekki i baardzo aromatyczny:)Juz sobie wyobrazam jak prosta sałatka zyska na wygladze dzięki tym cieniutkim bibułkom:)A na razie zajadam się prosto z kubeczka:0 Dziękuję bardzo za wskazówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja go bardzo lubię, ale nie kupuję solo. Wolę wziąć tackę z kilkoma mniejszymi kawałkami różnych serów, tak na degustację, om nom nom!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ser jest przepyszny..
    Można go kupić w sklepie internetowym. podaje adres http://www.lamaree.pl/pl/category/205/Sery-i-maslo

    OdpowiedzUsuń

weltkarte