wtorek, 5 czerwca 2012

Naturalne farbowanie

Ostatnio przeszukiwałam 'world wide web' na temat naturalnego farbowania. Tutaj oczywiście pierwsze, co przychodzi do głowy, to farbowanie henną. Jednak sprawa nie jest taka prosta, jeśli chce się przefarbować tylko kilka centymetrów od skóry głowy, a nie całe włosy. Tutaj niestety henna odpada. Chyba że farbowałyśmy wcześniej całe włosy henną i chcemy tą sąmą farbą przefarbować same odrosty. Tak można, a nawet zaleca się, jeśli chcemy z biegiem czasu uniknąć ciemniejszych końców włosów.
Jednak jeśli nie farbowało się nigdy całych włosów henną, to takie farbowanie samych odrostów odpada.
Różnica byłaby podobno zbyt widoczna. Takie nałożenie henny na odrosty wydaję mi się też trudne w praktyce.
Chcąc zatrzymać jasne końce, musiałam rozejrzeć się więc za czymś innym. Niestety wyboru dużego nie ma. Natrafiłam tylko na tą roślinną farbę, która jest w 100% roślinna.
źródło
Jest to gotowa mieszanka roślinnej farby Logona, którą możemy zafarbować same odrosty. Wybrałam kolor teak, który nadaje się do włosów jasnych oraz ciemnych.
źródło
Niestety w składzie na drugim miejscu jest alkohol. No ale cóż, jak pisałam, wyboru w takich farbach niestety dużego nie ma. A przynajmniej nie natrafiłam na inne farby tego typu.

Tak wygląda skład:

Ingredients (INCI):
Aqua (Water), Alcohol denat.*, Coco Glucoside, Glycerin, Montmorillonite, Lawsonia Inermis (Henna) Extract, Erythrulose, Sorbitol, Xanthan Gum, Maltodextrin, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Extract, Algin, Sodium Citrate, Citric Acid, Parfum (Essential Oil), Linalool, Limonene, Eugenol

Bestandteile:
Wasser, Öko-Weizendestillat*, Zuckertensid, Glycerin, Mineralerde, Hennaextrakt, Erythrulose, Zuckeralkohol, Xanthan, Maltodextrin, Rosmarinextrakt, Alginat, Natriumcitrat, Zitronensäure, Mischung ätherischer Öle, äth. Ölinhaltsstoffe


Teraz czekam na paczuszkę i jestem bardzo ciekawa jak ta farba sprawdzi się na moich włosach. Czy będzie to kolor w miarę taki jak mój naturalny od góry, czy będzie zbyt widoczny? Nie wiem jeszcze jak długo tą farbę będę trzymała na głowie. 
Zobaczymy, co wyjdzie w praniu. Najwyżej będę musiała przefarbować całość, choć tego bym nie chciała. :)
Dam znać. ;)

Miałyście styczność z taką farbą czy znacie inne odpowiedniki?

Pozdrawiam ciepło.
pa pa :* 
megi


13 komentarzy:

  1. Czekam z niecierpliwością na relacje po farbowaniu! Mam identyczny dylemat, gdyż sama poszukuję farby w miarę naturalnej by przyciemnić tylko odrosty. Dlatego wszelkie wieści od Ciebie mile widziane ;-)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. biokap, color&soin, sanotint, sante

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sante to też henna do rozrabiania. O tych innych nic nie słyszałam.

      Usuń
    2. są dosyć popularne. np. Anwen robiła ich recenzje:) a Sante to nie henna

      Usuń
    3. Tak, doczytałam dziękuję. :) Tu w DE nie widziałam takich. Z tego co widziałam, nie są to farby na 100% roślinne jak ta z Logony. Ale może kiedyś się skuszę na którąś. Sante ma dużo henny w składzie. Ja się tego trochę boję. :)

      Usuń
    4. Henna jest super! uzywam tej z khadi, czasami ciemny braz, czasami orzechowy i najfajniejsza jest ta niewiadoma, jaki niuans kolorystyczny wyjdzie tym razem. polecam. kolory sa bardzo naturalne, blyszczace, piekne! dopiero weszlam na Twoj blog i zaczynam go przegladac, wiec nie wiem czy juz w miedzy czasie nie dalas sie skusic na khadi ;) ahaaa, co do porostu wlosow, probowalas Ingrubar? jest seria: pflegeshampoo, Haarverdichter (tonikum) i goldhirsetabletten. nie jestem w stanie jeszcze nic wiecej o tym powiedziec, ale uzywam od tygodnia bo mam problemy z wypadajacymi, nierosnacymi wlosami. wygoogluj :) Pozdrawiam!

      Usuń
  3. mam pytanie z innej beczki:) gdzie kupie tzn w którym sklepie lakiery P2????

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo zaciekawiłaś mnie tą farbą, ja używałam farby Biokap...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak Ci się sprawdza? Którą używasz?

      Usuń
  5. hej! napisałabyś albo czy nagrałabyś filmik o dermo rollerze bo pamiętam że zaczełaś używać. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie już niedługo. Mam zamiar nagrać filmik w najbliższych dniach. :)

      Usuń

weltkarte