środa, 27 czerwca 2012

Co robię z bobu?


W ostatnim wpisie pokazywałam między innymi bób i zostałam zapytana jaką pastę z niego robię.
Pasta to może za dużo powiedziane, ponieważ przepis jest najprostszy jaki może być. ;)

Oto on:
* gotuję bób przez max. 30 minut (próbuję w międzyczasie, 20min przeważnie starcza) i obieram jak wystygnie
*rozgniatam widelcem
*doprawiam solą, pieprzem, odrobiną soku z cytryny
*bób lubi się ze świeżą bazylią lub miętą, więc można sobie tak to urozmaicić

Świetnie smakuje taka pasta na chlebie i na to ugotowane jajko. Pyszne! :)

Drugą potrawę, którą lubię robić z bobu, są kopytka. Ta forma będzie na pewno smakowała nawet tym osobom, którzy nie są fanami bobu. Ponieważ tutaj smak bobu jest bardzo delikatny. A zielony kolor świetnie wygląda na talerzu. ;)

Kopytka z bobu:
*gotujemy i obieramy bób
*tłuczemy dokładnie
*doprawiamy solą, pieprzem
*dodajemy jajko oraz mąkę i robimy ciasto na kopytka
*tworzymy kopytka i gotujemy do momentu ich wypłynięcia

I teraz możemy podać je z przeróżnymi produtkami.
Z samym rozstopionym masłem, ze świeżymi ziołami oraz tartym parmezanem itd...

Oczywiście sam ugotowany bób możemy dodawać do przeróżnych sałatek. Bób jest zdrowy, kryje w sobie sporo białka, błonnika, witaminy (głównie z grupy B) oraz wapno, fosfor i żelazo.

Polecam spróbować. Bób w takie sposoby smakuje naprawdę bardzo dobrze. :)
Mam nadzieję, że moje propozycje komuś się przydadzą.

Życzę smacznego.
pa pa :*
megi

25 komentarzy:

  1. moim zdaniem bardzo dlugo go gotujesz przez co traci wiele skladnikow odzywczych! ja gotuje polowe tego czasu, czasami krocej. a potem sobie obieram i zajadam lekko posolony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy ile na raz gotujesz. ;) napisałam max 30min. ja wszystko zawsze gotuje al dente ;)

      Usuń
  2. Kocham bób ale o kopytkach z bobu jeszcze nie słyszałam. Mam ogromną chęć wypróbować Twój przepis, dzięki za pomysł :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne ciekawe receptury:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam o kopytkach z bobu ;o

    OdpowiedzUsuń
  4. Megi bardzo dziękuję za pomysły: na pewno wypróbuję i myślę, że nie będę żałowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziekuje Megi! Na pewno wyprobuje i paste i kopytka. Proste i swojskie:) Jesli lubisz curry polecam Ci przepyszna paste z soczewicy, szybka i prosta do wykonania http://kosmostolog.blogspot.com/search/label/pasta%20z%20soczewicy

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czemu mi sie tak slowa rozstrzelily...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam tylko aż bób wyrośnie mojej mamie na ogródku i będę kombinować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Megi


    Mogłabyś podac mi swoj adres meila... znalazłam twój filmik odnośnie nadmiernej utraty włosów i muszę przyznać ze mnie dotknął ten sam problem :( nie chce się rozpisywać w komentarzach na blogu...:(

    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie możesz napisać mi na moim kanale prywatną wiadomość. nie założyłam osobnego maila na takie cele, a nie chcę tutaj wklejać mojego. ;)

      Usuń
  9. ale jak to na Twoim kanale? nie bardzo ogarniam takie rzeczy :/ może mnie pokierujesz jak mam to zrobić?:) będę wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mqgda,wejdż na kanał Megii na YT i tam wyślij wiadomość prywatną.

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. No tak, pisanie komentarzy o tej porze powinno być zabronione z powodu niekontrolowanych pomyłek piśmienniczych ;-) Lubię ugotowany bób z odrobiną soli, nigdy nie robiłam z niego kopytek :-) Może czas spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie słyszałam o kopytkach z bobu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kopytka z bobu? brzmi intrygująco, muszę kiedyś wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. no własnie nie widze na youtube takiej opcji ... chyba ze ja jakas slepa jestem . moze podpowiedz jakas gdzie to sie znajduje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na głównej mojej stronie kanału jest po prawie napisane megilounge i taka malutka strzałka. tam jest opcja napisz wiadomość :)

      Usuń
  15. dajcie jakies wskazowki jak napisac wiadomosc prywatna na yotuube?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. musisz mnie dodać do kontaktów, bo youtube piszę, że nie może wysłać wiadomości do Ciebie.

      Usuń
    2. megi podaje ci mojego meila bo ja nie ogarniam w ogole tego youtube i tylko sie denerwuje. Wiec jak mozesz to odpisz na moja wiadomosc jesli ja dostalas na meila. to moj adres: m.jaroslawska88@wp.pl

      Usuń
  16. wiesz moze gdzie mozna dostac bob w berlinie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poszukaj na wochenmarkt lub czymś podobnym. tak to widzę tylko taki w słoikach

      Usuń
  17. Ja z bobu najbardziej lubię tę skórkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja od małego jadam wieczorem tylko ugotowany i obierany na bieżąco z łupin :)
    Ale rok temu dałam go do sałatki (pomidory, kukurydza, bób i coś jeszcze:D) i bób został odkryty na nowo :D

    OdpowiedzUsuń

weltkarte