wtorek, 29 maja 2012

Piękna Odra

Uwielbiam mieszkać nad rzeką. Zawsze chciałabym mieszkać nad taką. Niekoniecznie tu, gdzie jestem, ale bardzo chciałabym mieć zawsze blisko siebie rzekę. 
Odra jest dla mnie szczególnie piękna pod wieloma względami. Łączy Polskę z Niemcami, mam tutaj to co najlepsze z obu krajów. :) Jest bardzo szeroka, nawet jak woda latem opada. Woda płynie tu bardzo szybko. Po niemieckiej stronie mam blisko do jej pięknych małych 'zatok'. Gdy latem woda lekko opada, uwydatniają się jej piaski, na których można się rozłożyć. Gdy temperatury dochodzą do 30 stopni, to idę właśnie tam popływać. :) Pomimo, że mam blisko do najczystszego jeziora w Brandenburgii, preferuję tą właśnie rzekę. Mam tu niesamowity spokój. Nie słychać samochodów, ludzi też przeważnie nie ma. Tylko mnóstwo różnych ptaków, rechot żab, pluskanie dużych ryb i szelest wiatru w koronach drzew...i ten zapach płynącej wody...tam zawsze czuję się jak w raju. :))
Od czasu do czasu można zobaczyć zwierzęta, których się na co dzień nie widuje, np. pływającego zaskrońca czy padalca, sarny, zające. Latem wypuszczane są stada owiec nad samą rzeką, żeby troche pokosiły wszystko co tu rośnie. :) Mają tutaj ogromny teren, są ogrodzone, ale można do nich wchodzić i pójść nad wodę. Owce są moimi ulubionymi zwierzętami hodowlanymi, więc dla mnie to dodatkowy urok. :)

Kiedy tylko chcę, mam mały relaksujący urlop nad rzeką. Wystarczy kilka minut spędzić w takiej ciszy na łonie natury i czuję się jak nowo narodzona i wracam z dużym uśmiechem do wszystkiego co na mnie czeka. :) Pragnęłabym tylko, aby lato trwało u nas zawsze, żebym mogła zawsze korzystać z tych wszystkich uroków, łącznie z pływaniem.

 Tutaj widać początki piasków, po lewej jest niemiecka strona, a po prawej polska.
Tak blisko mam do cywilizacji. :) To co widać, to niemieckie miasto. Polskie znajduje się po przeciwnej lewej za drzewami. Miasta łączy most nad rzeką. :)
Gdy woda jeszcze trochę opadnie, całe te piaski się połączą i można wtedy na nie wejść. Teraz też można, ale trzeba najpierw kawałek przepłynąć. ;)


Macie takie miejsce, taki mały raj na ziemi, gdzie lubicie najbardziej przebywać?

Pozdrawiam ciepło.
pa pa :*
megi

26 komentarzy:

  1. Ja również mieszkam nad Odrą tyle że w Szczecinie, niestety nie jest ona tak piękna na tym odcinku.. Ale rzut kamieniem i jestem nad zalewem Szczecińskim w Trzebieży lub godzinka autem i mam Bałtyk.. uwielbiam wodę, działa uspokajająco.

    OdpowiedzUsuń
  2. ... też uwielbiam relaksujące dni spędzone nad wodą... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda trochę jak Frankfurt z daleka :). Gdzie to jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, kiedy byłaś? Szkoda, że Cię wtedy nie spotkałam :)). Może ostrzeż następnym razem? :D.

      Usuń
  4. Pieknie tam jest, szcześciara z Ciebie;) margaret1992.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również mieszkam nad Odrą w Opolu :) Nie wyobrażam sobie mieszkania w mieście bez rzeki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się rzeka zawsze kojarzy z komarami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tam gdzie woda stoi, to są komary. ale tu, gdzie tak szybko płynie jest tyle samo co wszędzie. :)

      Usuń
  7. Widzę droga Megi, że masz blisko do Polski :) czyli wpadasz pewnie czasem na polskie zakupy :) piękne miejsce! też kocham wodę, zdecydowanie uspokaja ;)
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak. :) Robie często zakupy w Polsce. Nie mogłabym żyć bez polskiej śmietany, młodych ziemniaczków czy truskawek polskich :D

      Usuń
  8. Tak mam taki raj w mojej rodzinnej miejscowosci (Stany :)) cisza, spokoj. Strasznie tesknie :((( no coz musze zaczekac do wakacji

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooooj jak pięknie! :)
    Kiedy zatęsknię za spokojem wyjeżdżam pod Warszawę i leże godzinami na kocu nad Wisłą. Kiedy czytam książkę chłopak rozpala grilla :) Dla mnie jest to weekend idealny! :) Z dala od szumu i hałasu.

    Buziaki, Magda

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pracuje nad Warta w Poznaniu i przeklinam maksymalnie. pelno komarów i ogromnych pająków, fuj!

    OdpowiedzUsuń
  11. Studiuję na EUV, BWL :) Nie mów, że studiujesz tu JURĘ? :)
    Właśnie na swoim blogu dodałam notkę z Twoim filmikiem!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. A mnie sie wydawalo, ze mowilas, ze mieszkasz w Berlinie... to Berlin czy Frankfurt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkałam w Berlinie przez większość mojego życia, ale już od kilku lat tam nie mieszkam. ;)

      Usuń
  13. Ale fajnie tam, zazdroszczę bliskości pięknej rzeki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę ;D
    Ja koło domu mam tylko 2 stawy haha :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mieszkam nad samym morzem i potrafi być tu pięknie, ale niewątpliwie i niestety, ze względu na odległość, rajem na ziemi są dla mnie Tatry... pozdr

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam rzeki..rowniez spedzam wiekszosc czasu na rzeka,na komary mam spray:) tobie zazdroszcze widoku polskiego brzegu Odry...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. mieszkam nad Menem ale moje serce pozostało nad Bałtykiem gdzie spędziłam 26 lat mojego życia i gdzie ciągle wracam. Bałtyk jest najpiękniejszy zimą, jesienią i wiosną. Kocham szum fal i czyste morskie zimne powietrze . To ideale miejsce o tej porze do przemyśleć i wyciszenia się. Latem oblegany przez turystów jest dla mnie za głośny. Wtedy uciekam nad zalew szczeciński. Tak piękny i cichy ...porośnięty trzciną.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham wodę. Sama mam blisko do Wisły i mieszkam pod lasem. Ale moja wielka miłość to Mazury:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja miszkam w toruniu nad wisla:-)
    Nad przeprowadzka do Frankfurtu nad Odra sie zastanawiam. Mi sie to mkasto podoba i teraz gdy jest autostrada do zawsze mozna do Poznania wyskoczc:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. OMG ,jedna z moich ulubionych You tubowych blogerek jest moja sąsiadką :) mieszkam w Słubicach :-)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

weltkarte