wtorek, 10 kwietnia 2012

Co właśnie czytam

Odpowiedź na pytanie kto jest moim ulubionym pisarzem jest bardzo łatwa dla mnie, ponieważ mogę jednoznacznie odpowiedzieć : Paulo Coelho.
Jednak nie mogę powiedzieć, która z jego książek mi najbardziej przypadła do gustu, ponieważ chyba jeszcze nigdy nie byłam rozczarowana czytając którąś z nich.
Ale może te pierwsze, które zaszczepiły we mnie tego bakcyla. Nie pamiętam niestety, która z tych dwóch faktycznie była tą pierwszą. A mówię tutaj o sławnym Alchemiku oraz Pielgrzymie.
Paula Coelho styl pisania bardzo do mnie przemawia. Jak zacznę czytać którąś z jego książek, to zwykle trudno mi przestać. :)
Książki te czytam też zawsze w języku polskim. Uwielbiam język polski w połączeniu z jego stylem pisania. Po prostu cud, miód i orzeszki. :)
Mam prawie wszystkie jego książki, które wydał. Dlaczego tylko prawie?
Ponieważ są niestety ludzie na tym świecie, którym coś się pożycza i nie otrzymuje się tego już nigdy z powrotem. Tak oto straciłam 3 lub 4 jego książek. :(




Tą książkę mam już jakiś czas w swoim zbiorze, ale czekała długi czas na moje rozpoczęcie czytania. Aż się w końcu doczekała. :)
Jestem teraz w połowie. Starałam się od początku nie czytać jej na raz, tylko dozować sobie tą przyjemność, tak abym korzystała z niej kilka dni. Więc pozwalam sobie tylko na przeczytanie kilkunastu kartek dziennie. :)

Nie będę zdradzała jaka historia znajduje się na tych stronach, ale pokaże Wam, co jest napisane w skrócie o czym ta książka jest. :)





Podoba mi się zakładka, która była dołączona do tej książki.



Macie ulubionego pisarza? Lub ulubione książki? Chętnie dowiem się o czymś nowym. :)

pa pa :*
megi

17 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niechcąco skasowałam komentarze :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam Paulo Coelho, czytalas moze juz Aleph? Moja ulubiona jest "jedenascie minut" i "Alchemik" Pozdrawiam serdecznie fajnie ze masz bloga daje suba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie, czeka w kolejce. :) Jedenaście minut przeczytałam za jednym razem, nie mogłam oderwać. :D To jest właśnie jedna z tych pożyczonych książek, którą nie dostałam z powrotem. :( Ale kiedyś sobie te wszystkie dokupię, bo chciałabym przeczytać je jeszcze raz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię książki Paulo Coelho, moja ulubiona to chyba "Jedenaście minut", "Walkirie" jeszcze nie czytałam. Polecam "Trans" Manueli Gretkowskiej.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też kocham Coelho i również nie mam ulubionej wszystkie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, jak ja uwielbiam temat książek :)
    Paulo Coehlo nie do końca mi pasuje (przeczytałam ze 3 jego książki, niby przyjemnie się czytało ale jakoś mnie nie chwytają za serce..) natommiast mam dwóch innych panów, których kocham ponad życie.
    Pierwszy to Khaled Hosseini, który wydał dopiero dwie książki, ale za to są najwspanialsze na świecie. Chodzi o "Chłopca z latawcem" i "100 wspaniałych słońc" - nawet nie wiem która lepsza, obie są po prostu niesamowite. No i jeszcze Eric Emmanuel Schmitt - on napisał już całkiem sporo, ja przeczytałam prawie wszystkie i są na prawdę wspaniałe - szczególnie polecam "Oskara i Panią Różę", "Uslissesa z Bagdadu", "Kwiaty Koranu" i "Przypadek Adolfa H.". Niektóre z nich (np. "Oskar.." i "Kwiaty..") mają zaledwie 60-80 stron, ale i tak są genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się jak dla mnie nowościami. :) Nie znam ich jeszcze, więc sobie zapiszę na listę. :)

      Usuń
  9. Jestem fanka ksiazek o tematyce kryminalnej. Moi ulubieni autorzy to James Patterson i Harlan Coben. Tym razem jak bede w Polsce kupie kilka ksiazek Coehlo :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię czytać książki Grahama Mastertona, ale to dla kogoś o mocnych nerwach, gdyż pisze on głównie horrory. Nie to, że jestem jakąś straszną fanką horrorów, ale bardzo przypadł mi do gustu styl pisania Mastertona, to jakie buduje napięcie i zaskakujące zakończenia jego książek. A ponadto jestem ogromną fanką Harrego Pottera i chyba nigdy nie pokocham bardziej żadnej książki.
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj ja akurat tego pana omijam szerokim łukiem:(( Czytałam "weronika postanawia umrzeć" i "alchemika" (po hiszpańsku i polsku) i niestety sztuczna filozofia tego pisarza odstrasza mnie zupełnie... Ale oczywiście każdy lubi inne rzeczy:) Ja za to uwielbiam książkę "Przepiórki w płatkach róży" autorka to Laura Esquivel. Portugalskojęzycznemu autorowi blisko to hiszpańskojęzycznej więc zapraszam do lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro podoba ci się Coelho, to musisz przeczytać E. E Schmitta. Ja książki Coelho przeczytałam w większości, było to gimnazjalnych czasach i muszę stwierdzić, że na tamten czas były całkiem odpowiednie. Jednak teraz wydają mi się mało warte uwagi, bo są strasznie tendencyjne i wytarte.
    Ostatnio przeczytałam "Służące" i przyznaję, że całkiem przyjemnie się czytało. Polecam!
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nadzieję, że takiej tematyki będzie dużo na blogu :)

    Co do ulubionego autora to takiego raczej nie mam ale mogę polecić kilka ulubionych książek :)
    - Łuk Triumfalny Erich Maria Remarque (najbardziej ulubiona z ulubionych ;)
    - Kwiaty na poddaszu V.C.Andrews (ulubiona z ulubionych)
    - Każdy ma swoje Kilimandżaro Małgorzata Wach
    - Zapisane na ciele Jeanette Winterson
    - Adwokat Michael Connelly
    - Oskar i Pani Róża E.E Schmitt

    OdpowiedzUsuń
  14. Moja ulubioną i zarazem pierwszą książką Coelho jest "Alchemik", a ogólnie preferuję kryminały, np. "Zabójcze piękno" nie wiem jakiego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ooo, moja ulubiona jutubowiczka ma blog!

    Fajnie, ze nie piszesz tylko o mazidlach, bo ile mozna :)

    Ja tez od niedawna pisuje i mialo byc o kosmetykach, bo tym sie zawodowo zajmuje, ale jakos mi sie spod kontroli wymknelo wiec troche plotkuje, troche podgladam, umieszczam zdjecia kota a nieraz nawet post o kremach mi sie zdrzy:). Trudno sie ograniczac do jednego tematu dlatego tym bardziej sie ciesze, ze i u Ciebie mozna znalezc posty o kuchni czy o ksiazkach.

    Ja czytac uwielbiam, co miesiac rujnuje sie w empiku..
    Coelho owszem czytuje, choc nie wszystko, za to wielbiam Milera i jego Zwrotniki, nie przechodze tez obojetnie obok Houellebecqa a moim absolutnym liderem jest Nienacki i jego dorosle pisarstwo. Czytalas moze Raz w roku w Skirolawkach? Nie wydaja niestety Nienackiego- dostepne tylko w starociach. Zdarzy mi sie tez popelnic kryminal od czasu do czasu:)

    Pozdrawiam goraco- fajnie, ze piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie książki autorstwa Paulo Coelho są jednymi z najlepszych. Moja ulubiona to "Jedenaście minut" - przeczytałam jednym tchem :) Natomiast do dziś dzień nie rozumiem książki pt "Czarownica z Portbello" - czytałam żeby tylko dobić do końca ale i sam koniec jakiś ujmujący nie był :/
    Pozdrawiam ciepło :>

    OdpowiedzUsuń

weltkarte